Søvn

Søvnen er 3 af de 3 vigtigste elementer i livet. Før mit sammenbrud havde jeg ingen fokus hverken på mad, søvn eller åndedræt. Min overbevisning var at det ikke var vigtigt, jeg kunne altid indhente min søvn senere. 

Nu ved jeg helt sikkert, at jeg skal trække vejret, spise og sove – for ellers fungerer jeg ikke som menneske. Det jeg har fået øje på er betydningen af, hvordan og hvor længe jeg sover. Jeg er nu der, hvor jeg har fået en ny madras, en skøn hovedpude og ny blød dyne. Jeg har købt lækkert sengetøj og soveværelset er nu et sted, hvor jeg er glad for at være. Jeg glæder mig rigtig meget til at komme i seng og jeg nyder at ligge under dynen.

Det første jeg gør, når jeg kommer ind i soveværelset er at lave mine stræk, så kroppen er afspændt efter en lang dag. Derefter lægger jeg mig ned og siger tak for en dejlig dag til min krop ved bevidst at mærke taknemmelighed. Hver aften laver jeg en kort kropsscanning med dybe vejrtrækninger, bækkenbunds knib for at slutte med at dreje fødderne rundt 10 gange i hver retning. Her begynder jeg ofte at ryste lidt, på den måde ryster jeg dagens stress af (TRE-metoden).


Når jeg igen vågner – siger godmorgen på samme måde som jeg siger godnat om aftenen. Jeg er dybt taknemmelig for at vågne op og med vished om, at en ny dag venter med masser af kærlighed til livet. ALT ER GODT